Tweede deel van mijn trip: Java

28 september 2018 - Banyuwangi, Indonesië

Vanochtend was ik bes wel zenuwachtig voor mijn bus-ferry-trip naar Java, maar het is allemaal heel vlot verlopen. Op mijn bus heb ik nauwelijks moeten wachten, na het instappen had ik wel zo mijn twijfels over de veiligheid van het ding. Ik zag op verschillende plaatsen de straat, dan bedoel ik niet naast de bus maar onder de bus... Bij verdere inspectie viel het me op dat de verf aan ht plafond van de bus ertegen werd gehouden door tape. Hmmm, speciaal maar het werkt wel! Ik was de enige Westerling op de bus en waarschijnlijk heb ik weer veel te veel betaald. De bus heb ik 2,90€ betaald voor een ritje van een half uurtje en mijn ferry heb ik 0,40€ betaald. Ik ben er dus vrij zeker van dat ik in 't zak gezet ben! Om op de ferry te geraken heb ik geen enkele moeite had ondanks dat er niets in het Engels staat aangeven. De medewerkers zien onmiddellijk dat je een toerist bent (de enige trouwens) en helpen je al voort nog voor je beseft da je het even niet weet. Super leuke ervaring!
Op Java aangekomen staat mijn chauffeur al klaar, omdat ik als enige blanke met backpack van de boot stap is het niet moeilijk dat hij me direct herkent. Ik word naar de homestay gebracht op 2 minuutjes van de haven en alles voor mijn uitstap van vannacht wordt al geregeld. Nu is het even wachten tot 15u zodat ik iets kan gaan eten, want er is hier maar één eetzaak en voor de rest niets. Tegen 16u à 17u plan ik te gaan slapen, want om 12u komen ze me oppikken om de Ijen vulkaan te beklimmen!
Wanneer de volgende blog komt is dus een vraagteken! Ik weet niet hoe de komende dagen er gaan uitzien qua slaap en vermoeidheid.

1. Mama en papa:
    28 september 2018
    zo zie je maar dat je met tape niet alleen pantoffels inéén kan houden , maar zelfs een halve bus !