veekzijdige dag in KL

18 oktober 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

De tocht naar mijn laatste bestemming is voltooid! Ik ben veilig en wel gearriveerd een gesetteld in Kuala Lumpur, of KL zoals ze het hier noemen. Na het ontbijt in Bukit Tinggi had ik een ritje van 2 uurtjes voor de boeg, best wel cava vond ik. De weg was weer zeer goed. Vooraleer ik naar mijn hotel kwam ging ik eerst de batu caves bezoeken. Eerlijk gezegd was ik al vergeten wat dat was. De voorbereidingen zijn ook al zo lang geleden gedaan en ik heb ondertussen al zoveel gezien/gedaan. Maar soit... Op 900m van mijn bestemming ben ik misgereden, dus omweg moeten maken. Ok, ik ben op het einde tot 4 keer toe misgereden, maar met al die op- en afritten is het ook heel verwarrend hier! Ik vind het bijna verantwoord datnik ben misgereden. Toen ik aankwam verschoot ik wel weer even. Er was veel lege parking dus dat wil zeggen dat het rustig is :). Ik keek naar de rotsformatie voor mij en zag een oneindige felgekleurde trap, gigantisch gouden standbeeld en kleurrijke tempels beneden. Prachtig! Het kwam allemaal terug: dit was een tempel in een rots! Je kon een treintje nemen naar boven maar omdat ik me geëngageerd heb om samen met de collega's zoveel mogelijk stappen te doen heb ik gekozen voor de trappen! Ja Gwendoline, ik heb vandaag meer dan 10000 stappen gehaald! (Lichte trots) Ik had enkel een heuptasje en mijn kodak mee omhoog, de rugzak had ik als extra ballast in de auto gelaten. Beneden in één van de winkeltjes had ik een kleine aankoop gedaan (klein plastiek zakje) en ik stopte mijn gsm erbij zodat ik niet steeds in mijn tasje moest gaan voor mijn gsm. Overal zaten aapjes, de domme apensoort (mensheid) geeft de slimme aapjes te eten... Dus ja, overal zwerven licht agressieve aapjes rond. Blijkbaar associëren die beestjes plastiek met eten! Plots stormde een aapje op mijn zakje af, begon erin te bijten en wou het afpakken! De trut! Mijn gsm en mijn cadeau'tje zat daar wel in hé! Ik moet bekennen: heel even had ik schrik wasnt die beesten hebben scherpe tanden! Ik had mijn zakje kunnen redden en wat doet die aap: die kruipt langs mijn been tegen mij omhoog! Ik heb die werkelijk moeten afschudden en ik heb alles in mijn, veek te klein, heuotasje gefoefeld. Stomme apen... En stomme mensen die hun voederen.  Ik zou bijna vergeten zijn om te genieten van de omgeving. Eens boven was de verwondering des te groter en is het aap-incident snel vergeten. De grot boven was supergroot en binnen in waren enkele tempels gemaakt, allemaal even kleurig versierd. Om erin te gaan dien je je schoenen uit te doen maar dat vond ik niet zo erg. Bij de eerste tempel was er net een gebed bezig waar enkele kleine kindjes aan het zingen waren. Hier zijn nog echt gelovige mensen aanwezig! Prachtig allemaal. Dan kon je terug naar buiten en een 2e grot bezoeken, the dark cave. Ik heb deelgenomen aan een tour die op zich niet zo interessant was maar ik heb een machtige 1000poot gezien! Die was zeker 25cm groot, enkel het lijf! De vleermuizen zelf die heb ik niet gezien maar wel gehoord, ook al leuk! Ik vind dat ze zo'n leuk toontje hebben, ik kan er echt van genieten! Na de Batu Cave werd het tijd om KL centrum in te vliegen. Met glans heb ik de autorit overleefd! Het verkeer is hier aangenamer, hoffelijker, vriendelijker en veel vlotter dan in Brussel of Antwerpen! Het ergste deel van de rit was in de parkeergarage van het hotel omlaag rijden. Hier zijn echt smalle bochtjes bij, dat met een wagen die je toch niet 100 procent kan inschatten geeft wel wat spanning. Maar ik heb ook dit gehaald zonder enige schram! (Denk ik, of het moet onbewust gebeurd zijn) Na mijn aankomst kwam mijn lokale vriend me oppikken, hij wou me een leuke waterval laten zien net buiten de stad en erna zijn we naar een leuk uitzichtspunt gereden. Dat tweede was echt super, het gaf een mooi zicht en je krijgt ineens een idee over de stad en hoe gigantisch deze is. Naar goede gewoonte in de nabijheid van een Hard Rock ben ik de shop en het restaurant gaan bezoeken. Het eten viel me wat tegen dit maal maaaaaar geen erg: ze hebben me een verkeerde tafel afgerekend! Ik heb zeker 7€ te Weinig betaald! Neh! Normaal zou ik iets zeggen maar ik vond ze niet zo heel vriendelijk dus ik heb gemaakt dat ik weg was. Tegen 20.30u was ik terug in het hotel en kwam ik op het idee om nog even van het zwembad en saunafaciliteiten te genieten. Wel, dat was mijn beste idee van de dag! Er was nergens iemand dus ik had alles voor mij alleen. Het bubbelbad, infinity pool dat overzicht geeft op de stad... Zalig zulke momenten! Ok, het zou misschien net iets zaliger zijn om het met je geliefde te delen, maar dat zal voor in de toekomst zijn. Zo dit was mijn zeer uiteenlopende dag en nu ga ik slapen om morgen van mijn laatste volledige vakantiedag te genieten. Ja, de laatste...