Cultuur, diertjes en (nogmaals) een zonsondergang

3 oktober 2018 - Yogyakarta, Indonesië

Vanochtend heb ik 'ns kunnen uitslapen! Om 8.30u ben ik opgestaan, rustig ontbeten en plannen gesmeed met een semi-local om op stap te gaan. Op zich heb ik een goede deal bereikt: we delen de scooter(prijs) en hij rijdt! Als semi-local is hij het zeker gewend om tussen het drukke verkeer door te sjeesen en ik voelde me veel veiliger.

Ik heb het waterpaleis bezocht, de dierenmarkt en voor de zonsondergang zijn we naar een berg gereden om van daar uit te kunnen genieten. Het waterpaleis was niet groots, maar het was goed. Niet speciaal maar ook zeker geen tegenvaller. Er was een oude moskee aan die we ook bezocht hebben. Niet veel, maar OK. Dan was het plan om naar het sultanpaleis te gaan. Eens we er bijna waren stopte een local ons met de melding dat het paleis vandaag gesloten is omwille van het bezoek van de president, maar hij had een ander plan voor ons. Dat zijn we niet op ingegaan en 's avonds schoot het Ryan (semi-local) te binnen dat er helemaal geen bezoek was en dat we gewoon in het zak zijn gezet want die man wou ons naar een andere plek lokken. Beetje ambetant want nu heb ik het paleis niet kunnen bezichtigen door een "hebberige toeristen-misleider"... Dan de dierenmarkt, het is iets waar je voor of tegen bent blijkbaar. Ik weet dat er misschien veel dierenleed hier is, maar was toch te curieus en wou eens komen kijken! Op het eerste zicht waren er vooral vogels... papa zou zijn hart hier nogal kunnen luchten! Maar naarmate ik verder ging heb ik puppies en kittens gezien, egels, slangen, gekko`s, kippen/kuikens/hanen, schildpadden, kikkers, leguanen, vleermuizen, luwaks en nog andere beesten waarvan ik niet eens de naam weet! Ahja, het meest speciale: gekleurde kuikens! Dat vind ik echt wel wreed, de beestjes worden dus maximal 3 maanden oud. Ze blijven wel hun kleurtje behouden! En ik ben er zeker van dat de roze kuikens Indra noemen by the way... In de namiddag zijn we vertrokken voor de zonsondergang vanop Bukit Bintang. Hier zijn verschillende café'tjes vanwaar je de zonsondergang kan bewonderen. Dit was echt prachtig. Ok elke zonsondergang is mooi, maar de setting doet ook wel iets hé! In de avond zijn we nog iets gaan eten in een super gezellig restaurant vlakbij de hostel. Hier kom ik ooit met mijn kinderen terug heen: er is een speelruimte voor kinderen en tussen de tafels hangen zelfs schommels aan de bomen. Hoe vet!

Al bij al vind ik Yogyakarta best wel een leuke stad en is het spijtig dat ik hier niet langer ben. Dus ja, misschien... ooit... kom ik hier wel eens terug.

Dan is het weer op tijd bed in want morgenvroeg moet ik om 8.55u mijn vliegtuig nemen naar Jakarta. Reizen is toch wel vermoeiend, ik kijk al uit naar mijn 'stranddag' in Penang binnen 11 dagen...

1. Mama en papa:
    4 oktober 2018
    En ik die dacht dat niemand jou ooit in 't zak kon zetten , blijkt dat daar dagelijkse kost te zijn ! Ik zou ze aanklagen ! ;-)