Enthousiast door Penang!

10 oktober 2018 - George Town, Maleisië

Vanochtend was weer op z'n Indonesisch geregeld. Ik had gisterenavond afgesproken dat de chauffeur me om 5.30 moest oppikken omdat we zo'n 5u nodig hadden om naar de luchthaven te rijden. Dus om 5u gaat mijn wekker, naar goede gewoonte snooze ik nog even tot 5.10. Plots om 5.05u wordt er al op mijn deur gebonkt! De chauffeur was al gearriveerd! Hee, kalmaan he! om 5.26u stond ik klaar. Ik was absoluut niet van zin om me laten af te jagen, neen... geen zin in vandaag! Ik probeerde nog wat te slapen in de auto maar door de bumpy weg en de verkeersdrukte kwam daar niks van in huis. Uiteindelijk kwamen we om 8.50u al aan in de luchthaven... zelfs nog 45 minuten te vroeg om inte checken! En dan had ik nog 3u te wachten... Echt he, die Indonesiërs kunnen het bloed onder u nagels uithalen. De vlucht verliep goed, maar vooral snel. Ok we zijn bijna 40 minuten te laat opgestegen, maar na 20 minuten vliegen werd de landing al ingezet. Joepie, ikke blij want eigenlijk haat ik vliegen. Uit de luchthaven geraken was nog iets. Doordat ik de verkeerde rij aan de immigratiedienst had gekozen was ik als laatste van onze vlucht die door kon naar de bagageband. Voordeel is wel dat ge u bagage direct vindt, de enige die naast de band in een hoekje nog ligt. Makkelijk! Eens buiten heb ik me onmiddellijk een Grab (goedkope taxi) geboekt en ik moet zeggen dat de andere taxi-chauffeurs je niet zo lastig vallen zoals op de vorige plaatsen, dat viel meteen mee. Eens ik de luchthaven verliet ging er een nieuwe wereld voor me open: weinig tot geen scooters, rijstroken (die zelfs op de correcte manier gebruikt worden) en het verkeer is opvallend rustig en hoffelijk. Als dit in de rest van Maleisië ook zo is dan gaat dat zelf rijden zeker meevallen. Na een klein half uurtje was ik al in de hostel. Super modern systeem, mooi, proper, veilig, eigenar was niet aanwesig maar whatssappte me alle nodige info door, kortweg: ik was uitermate blij! Bij nadere inspectie kwam ik zelfs een wasmachine en droogkast tegen!!!!! Ik wist niet dat ik ooit zooooo blij kon zijn bij het zien van een wasmachine. Ja ondertussen is mijn wasje al aan het draaien. Al mijn kleren zijn erin  gegaan... hoe zalig om morgen lekker frisse en propere kleren te hebben :D. Dan bedenk je jezelf dat het thuis toch allemaal zo makkelijk is en da we dat misschien toch wat meermoeten appreciëren. Ik heb ook al enkele kilometers hier afgelegd naar het shoppingcenter. Daar ben ik "the Brussels beer cafe" tegen gekomen en een winkel van "Godiva,Belgian chocolats". Bij beide waren er Chinezen foto's aan het nemen van hun en de winkel, vraag me niet waarom in godsnaam... Ik moet dan weer toegeven dat ik vandaag voor het goedkoopste lekkere eten ben gegaan: MC Do! Dat is hier echt supergoedkoop, 2€ voor een menu! En zoals al eerder vermeld heb ik hier otndekt dat ik eigenlijk niet zo'n fan ben van het Aziatische eten... Tijdens mijn wandeltocht ben ik wel echt heel aangenaam verrast door Georgetown, Penang. Hier staan zulke mooie gebouwen, de huizen en straten zijn onderhouden, ze hebben hier een degelijk en mooi voetpad, bestuurders stoppen hier voor voetgangers, mensen kijken je niet zo vreemd aan zoals in Indonesië, hier lopen allerlei vrouwen rond (van hoofddoek tot minirokjes). Ik heb nu al spijt dat ik hier maaar 2 volle dagen heb geboekt... ik was net onder de (warme) douche aan het denken of ik eventueel mijn plannen niet meer zou kunnen wijzigen. Maar dat gaat veel te veel gezever zijn. Spijtig! Ik ga is zien hoe het met mijn was zit en mijn volgende dagen plannen, ik kijk er al naar uit!!!